Beyaz; Temizliği
ve saflığı temsil eder. İstikrarı, devamlılığı simgeler. Politikacılar beyazı
pek severler, çünkü temiz, dürüst izlenimi vermek isterler.
Kahverengi;
gerçekçiliğin, plan ve sistemin rengidir. Kahverengi insanı hızlandırır. Bu
yüzden fastfoodlar iç mekanlarda kahverengi kullanır. Kahverengi toprak
rengidir.
Kırmızı: Bu
renk canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir. İştah açar. O yüzden dünyadaki
gıda firmalarının çoğu logosunda kırmızıyı kullanır. Kırmızı renk, fiziksel
olarak; ataklığı, canlılığı ve duygusal bağlamda; bir işi sonuna kadar götüren
azmi ve kararlılığı gösterir.
Lacivert;
kozmik renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği simgeler. Bu
yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında laciverti kullanır. Lacivert
giyen kişiler kendilerini çok daha karizmatik ve inandırıcı hissederler.
Mavi. Huzuru temsil eder ve
sakinleştirir. Mavi renk gökyüzünün ve geniş ufukların, denizin simgesidir.
Sınırsızlığı ve uzak bakışlılığı simgeler. Nazar boncuğu o yüzden
mavidir.
Mor; Eskiden beri ihtişam
ve lüksün son basamağı olarak düşünülür. Tarih , yüksek sınıfların, saray
mensuplarının daima morla bezendiklerini kaydeder
Pembe : Uyum ,neşe , şirinliğin ve sevginin simgesi.
Rahat hissettiren ve dinlendiren bir renktir.
Sarı; Zeka , incelik ve
pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı ve birlikte çalışmayı yansıtan bir
anlamı vardır. Geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin sembolüdür. Sarı ayrıca hüzün
ve özlemin rengidir.
Siyah; duygusallığı ve hüznü
simgeler. Gücü ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batıda siyah matemi temsil
ederken, Japonya’da siyah mutluluktur
Yeşil; Duygusal olarak bizi
en çok etkileyen bir organımız olan kalp organının rengidir , bu rengin yaydığı
enerji alanında olduğu düşünülür. Ayrıca yeşil doğanın ve baharın rengidir. Güven
veren renktir. O yüzden bankaların logolarında hakim renktir. Yeşil
yaratıcılığı körükler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder